Golfslijtage meetlorrie RM1100: Een belangrijk kenmerk is de meetmethode van, speciaal ontwikkeld en gepatenteerd door Vogel & Plötscher, en beproefd, bewezen en internationaal erkend sinds vele jaren. Een speciaal tastsysteem met een hoge-resolutiesensor scant de rail met tussenruimtes van 2 mm. Het grote voordeel: RMF 1100 golfslijtage meetlorrie is in staat om het werkelijke primaire profiel in kaart te brengen, wat betekent dat het de echte ruwe dat van het spooroppervlak levert! Dit is van bijzonder belang, omdat het een solide verifieerbare basis biedt voor latere beoordelingen, zoals volgens DB-richtlijn 824 en DIN EN 13231-3:2012.
karakteristieken voor vignole rail.
Nominale spoorbreedte – Verstelbare spoorbreedte: 1435 mm en 1000 mm
Gemeten golflengtes (min./max.) – 10 mm / 3000 mm
Meetbereik van sensoren – 10 mm / 3000 mm
meetbreedte sensoren – -3,5 bis +2,5 mm
Meetafstand – 2,0 mm
Weergegeven resolutie – 0,01 mm
Afmetingen en gewicht
Lengte x Breedte x Hoogte (opbouw) 1200 x 1660 x 850 mm
Gewicht 61 kg
Evaluatiesoftware λ
Voor de analyse worden de ruwe gegevens digitaal gefilterd en opgesplitst in golven van voorkeurslengtes. Daarom zijn de volgende aangegeven filters beschikbaar: 10 – 30 mm, 30 – 100 mm, 30 – 300 mm, 100 – 300 mm, 300 – 1000 mm
Speciale kenmerken
Het apparaat is geïsoleerd.
Software en meetapparaat zijn officieel goedgekeurd door Deutsche Bahn (DB).
Opmerking
RMF 1100 is leverbaar voor andere spoorbreedtes en kan ook worden voorbereid voor gebruik op groefrails (= optie).